Der var mange nyheder på Inforum 2018, men noget af det vigtigste var realiseringen af den nye organisering.

 

GAM3s årlige møde med Infors ledelse afholdes i forbindelse med Inforum, og her havde vi denne gang fornemt besøg af Cormack Waters, Executive Vice President EMEA & APAC, Infor. Han kunne fortælle om sine planer for den nye organisering af Infor-samarbejdet, og på Inforum 2018 kunne vi så konstatere, at planerne nu træder i kraft. Det betyder i korte træk, at vi får mere decentralisering i Europa med egne lande- og områdechefer.

Lars Storgaard fra M3UG Denmark var med på Inforum, da planerne blev præsenteret, og han er glad for, at der nu bliver leveret på ønsket.

- Det her er gode nyheder, vi har arbejdet længe for. Det betyder, at vi ikke skal have fat i en amerikaner eller franskmand hver gang, vi skal kontakte Infors ledelse. Vi er derfor glade for, at vi i år havde den nye nordiske chef med på årets brugermøde, forklarer han.

Årets brugermøde fandt sted i Svendborg, d. 13. til 14. marts 2019.

- Der kommer også mere fokus på at holde de dygtige konsulenter lokalt. Det er et set-up, vi har kæmpet for i mange år gennem netop samtaler ved Inforum, for det har været et problem, at de dygtige nordiske konsulenter bliver trukket til udlandet. 

 

Mulighed for at tilkøbe Customer Success Manager

Udover den nye organisering rykker hjælpen også tættere på. Infor tilbyder nu muligheden for at tilkøbe en Customer Success Manager, en dansk kontakt, der kan sætte sig ind i din virksomheds specifikke behov. Er du interesseret, kan du allerede nu kontakte din Account Manager om dette.

 

Test selv inden opgradering

Infor vil lancere såkaldt Automated Testing. Det sker for at imødekomme problemerne ved opgraderinger, der lidt for ofte betyder et mindre kaos, når systemerne skal i gang. Specielt på Infors Cloud-løsninger, hvor Infor automatisk ruller fixes og opgraderinger ud. 

På mødet løftede Infor sløret for, at de i fremover vil tilbyde en kvalitetssikring en uge før en opgradering på hovedsystemet, og det giver mulighed for, at man selv kan teste de nye muligheder, inden de bliver rullet ud. Samtidig kan Infor gennem feedback få justeret patches, så opgraderingen så vidt muligt er fejlfri. Netop test er noget af det tungeste ved opgraderinger, så det nye tiltag løser flere problemer.

Igen er det et projekt, der er kommet til verden gennem et samarbejde i GAM3-regi.

 

Ny version af M3 i 2019

2019 bliver året, hvor vi får en ny version af M3. På Inforum fremhævede Infor igen betydningen af det nye forbedrede udskriftssystem, hvor output bliver XML baseret, hvilket giver et meget mere fleksibelt output. En anden væsentlig ændring er, at selv om du har en lokal installation, vil Infor fremover se den som en private cloud og opgradere den automatisk.

 

Fra M3 til Infor Solution..

Måske er det tid til et navneskifte. Fremover vil M3-navnet blive tonet ned, og vi vil i stedet se serviceløsninger, der er udviklet til specifikke brancher. De enkelte løsninger får navne efter branchen frem for hvilke tekniske elementer, de indeholder og derfor vil M3-navnet være nedtonet, og nye kunder vil måske endda ikke vide, at de kører på en M3-løsning.